piątek, 26 grudnia 2014

Serek migdałowy z czosnkiem niedźwiedzim

A oto moje nowe smakowite odkrycie. Przejrzałam całkiem sporo różnych przepisów na serki z migdałów, skorzystałam z różnych rad i stworzyłam własną wersję, która jest naprawdę smakowita, aromatyczna i zdrowa - dla ciała i dla umysłu :)
Moja propozycja nie wymaga zmiksowania migdałów na całkowicie gładką masę, ale oczywiście możecie to zrobić, wtedy serek będzie bardziej przypominał fetę. Moim zdaniem przygotowana masa świetnie nadaję się na serek, ale również na pasztet i pulpety (z większej ilości) podane z wybranym sosem. Rewelacja! Bardzo polecam!





Składniki:
1 szklanka migdałów ze skórką
2 ząbki czosnku
1 łyżka czosnku niedźwiedziego
sól
pieprz czarny świeżo mielony
1/4 szklanki oleju
2-3 łyżki soku z cytryny
1 kopiata łyżka płatków drożdżowych

Migdały zalać letnią wodą i zostawić na 24 godziny. 
Migdały zmiksować, a następnie dodać pozostałe składniki i zmiksować ponownie. 
Wyłożyć do jednej formy lub kilku małych foremek. 
Zapiec w piekarniku rozgrzanym do 130 stopni przez około 30-35 minut. 

Smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz