piątek, 29 stycznia 2016

Pasztet z fasolki mung

Dzisiejsza propozycja to pasztet z fasolki mung, który powstał oczywiście z tego, co było po ręką. Nie planowałam dzielić się z wami tą wizją, ale ponieważ efekt mnie zaskoczył, pomyślałam, że jednak warto. Pasztet umilił mi dzisiejsze śniadanie, ale uważam, że świetnie nadaje się również na obiad. Fasola mung jest bogatym źródłem błonnika, białka i magnezu, więc samych dobrodziejstw, których często brakuje w naszej diecie...no może poza białkiem ;P


Składniki:
2 szklanki fasolki mung
1 szklanka ugotowanych ziemniaków (puree)
1 duża biała cebula
2 ząbki czosnku
3-4 łyżki bułki tartej
2 jajka
sól
pieprz czarny
oregano
kilka szczypt curry
oliwki do dekoracji

Fasolę ugotować (ok. 40 minut), a następnie zmiksować z odrobiną wody. 

Cebulkę pokroić w kostkę i podsmażyć na oliwie. 

Do fasolki dodać ziemniaki, cebulę i resztę składników. Ilość bułki tartej regulować tak, by mikstura nie była ani za sucha, ani za morka. 

Wyłożyć do formy, dekorować oliwkami i piec ok. 35 minut w 180 stopniach. 
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz