piątek, 4 października 2013

Zupa krem z brokuła

Dawno, dawno temu krem z brokuła od czasu do czasu pojawiał się w moim menu. Później jednak odszedł w zapomnienie, zupełnie nie wiem dlaczego. Na szczęście któregoś dnia zastanawiałam się intensywnie, co tu zrobić z brokuła, żeby się nie zmarnował i przypomniało mi się o kremie...i całe szczęście, bo oprócz tego, że zapomniałam o tym, że istnieje, to jeszcze zapomniałam, jak jest rewelacyjnie pyszny i mało pracochłonny :) Nie pamiętałam też, jak przygotowywałam go w tamtych zamierzchłych czasach, więc zrobiłam go zgodnie z typowym przepisem: "to, co jest w lodówce".


Składniki na 4 porcje
1 cebula
2 ząbki czosnku
1 brokuł
1 marchewka
2 ziemniaki
kawałeczek gorgonzoli (opcjonalnie, ale wskazane)
1 mozzarella
2-3 łyżki słodkiej śmietanki
Pieprz
Sól
2 łyżki oliwy z oliwek

Oliwę rozgrzać na patelni. Cebulę pokroić na kawałki i poddusić. Brokuł, marchewkę i ziemniaki podzielić na mniejsze kawałki. Dodać do cebulki i dusić, podlewając wodą przez ok. 15-20 minut. 

Zdjąć z palnika. Przecisnąć czosnek. Zmiksować na gładką kremową masę. Następnie przyprawić, dodać rozdrobniony ser i śmietankę. Podawać gorącą. 

Idealna na chłodne dni - rozgrzewa i poprawia nastrój doskonałym kremowym smakiem. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz