niedziela, 24 maja 2015

Penne z kremowym sosem i szparagami

Dziś trochę inna propozycja. Już nie raz zastanawiałam się, w jaki sposób można byłoby przygotować kremowy i delikatny sos, którego bazą nie byłaby śmietana...udało się! To pierwszy eksperyment, ale pomysłów mam więcej, więc pojawią się kolejne. Dzisiejsze danie jest sezonowe, pyszne i zdrowe, bo przygotowany sos jest sosem roślinnym. Ja dekorowałam pietruszką, ale wszelkie świeże zioła będą pasować doskonale...wedle preferencji. 




Składniki:

1 szklanka gotowanej białej fasoli
1/2 (lub więcej) szklanki mleka roślinnego
1 łyżka płatków drożdżowych
pieprz czarny świeżo mielony
2-3 ząbki czosnku
ulubione świeże zioła (ja użyłam bazylię)
płatki ostrej papryczki
sól 
pęczek zielonych szparagów

Wszystkie składniki oprócz szparagów zmiksować na gładko. Szparagi grillować al dente. 
Penne ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Wymieszać z ciepłym sosem i pokrojonymi szparagami. Dekorować świeżymi ziołami. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz