czwartek, 14 maja 2015

Zupa Coconut Curry z Tofu

Jakiś czas temu miałam zaszczyt skosztować tajskiej zupy Coconut Curry i muszę przyznać, że naprawdę dawno nic aż tak nie zachwyciło moich kubków smakowych. Dlatego też postanowiłam spróbować po swojemu przygotować coś, co choć odrobinkę przypominałoby smak i zapach tej cudownie rozgrzewającej potrawy. Nie udało mi się osiągnąć dokładnie takiego efektu, jakiego sobie życzyłam, pewnie z uwagi na to, że brakowało mi kilku składników, ale efekt, który osiągnęłam też okazał się niczego sobie. Ja jestem z niego dumna! Mam nadzieję, że i wam zasmakuje :)





Składniki: 
1/2 pora
1 czerwona papryka
1 garść żółtej fasolki szparagowej
1 mała marchewka
2-3 ząbki czosnku
2-3 gałązki trawy cytrynowej
1/3 szklanki mleka kokosowego
1 łyżka curry
szczypta płatków ostrej papryczki
1 łyżka sosu sojowego
tellofix lub wegeta do smaku
2 łyżki oliwy

Oliwę rozgrzać w garnku. Dodać pokrojony drobno czosnek, posiekaną trawę cytrynową, płatki papryczki i pokrojony w plastry por. Poddusić ok. 3-4 minutki. Dodać paprykę pokrojoną w paseczki, fasolkę, marchew, zalać wodą i gotować ok. 15 minut. Przyprawić i dodać mleko kokosowe. Mleko najlepiej rozmieszać z odrobiną zupy i dodawać powoli, żeby nie zmieniło konsystencji. 

1 kostka marynowanego tofu pokrojonego w dużą kostkę
1 1/2 szklanki czarnego ryżu (ugotowanego)
pietruszka do dekoracji

Ryż i tofu rozłożyć w miseczkach i zalewać zupą. Podawać na gorąco. Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz