poniedziałek, 1 sierpnia 2016

Power balls, czyli kulki mocy z orzechów brazylijskich z masłem orzechowym

Oto i kolejna partia kulek. Pyszne i niezwykle pożywne. Zrobiłam je w kilka minut, więc nikt nie powie mi, że zdrowe jedzenie jest praco- i czasochłonne ;P Jakiś czas temu kupiłam masło, a w zasadzie pastę orzechową, ale taką prawdziwą, bez żadnych dodatków i chemii, więc można wykorzystywać ją na różne sposoby. Bardzo polecam. Można oczywiście zrobić w domu własne masło orzechowe, ale dla tych bardziej zabieganych jest to z pewnością ciekawa opcja. Kuleczki pięknie się prezentują, więc możecie nimi zaskoczyć swoich gości. Jak pewnie zauważyliście, bardzo lubię domowej roboty batony, kostki i kulki, bo naprawdę pomagają walczyć ze słabością do słodyczy :)


Składniki: 
1 szklanka orzechów brazylijskich
2 łyżki masła orzechowego/ pasty z orzechów ziemnych
1/3 szklanki suszonych porzeczek
3 łyżki syropu klonowego
wiórki kokosowe 

Orzechy zmielić i połączyć z masłem i syropem. Dodać porzeczki. Jeśli masa jest zbyt mokra można dosypać wiórek kokosowych. Formować kulki. 

Obtaczać w kokosie lub polać czekoladą.

Polewa czekoladowa:
100g gorzkiej czekolady
2 łyżki oleju kokosowego

Roztopić i dokładnie wymieszać. 

Kulki schłodzić w zamrażarce przez ok. 15 minut, a następnie zanurzać w czekoladzie. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz