poniedziałek, 10 grudnia 2018

Tradycyjna sałatka gruzińska z sosem orzechowym

Ach ta Gruzja, różnorodna, magiczna i zachwycająca. Może w końcu uda mi się skończyć wpis na jej temat, choć ciągle wydaje mi się, że czegoś w nim brakuje :/ Ale tak w ramach wspomnień prezentuję dziś pyszną tradycyjną sałatkę gruzińską z sosem orzechowym, czyli dodatkową bombą wartości. Taka sałatka może być bazą, do której można oczywiście dodać co nieco ulubionej zieleniny. Najlepsza oczywiście latem i jesienią, kiedy smak warzyw jest najdoskonalszy, ale nawet teraz pozwala ucieszyć się smakiem Gruzji. 



Składniki:
2 pomidory
jeden duży ogórek
cebula
garść natki pietruszki
1/2 szklanki orzechów włoskich
1 łyżeczka octu winnego
sól i pieprz do smaku
1 łyżka oleju (opcjonalnie)


Ogórek obrać i pokroić w nieco grubsze plasterki, pomidory pokroić w ósemki.
Przygotować sos: orzechy zmielić w maszynce do mielenia mięsa lub w rozdrabniaczu dodać łyżeczkę octu winnego i olej.
Warzywa wymieszać z sosem orzechowym.
Cebulę pokroić w krążki, wymieszać z warzywami.
Sałatkę doprawić solą i pieprzem do smaku, posypać natką pietruszki.



5 komentarzy:

  1. Spróbowałam niedawno będąc w Gruzji. Była pyszna. Nie przeszkadzało mi w niej zestawienie ogórka z pomidorem, które do tej pory wykluczałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tę sałatkę posypujemy posiekaną swieżą kolendrą, nie pietruszką. Gruzini ją uwielbiają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie zależy od regionu i tego, co jest dostępne. Niektórzy twierdzą po prostu świeże zioła - niech każdy wybierze to, co lubi. Niestety sporo ludzi nie docenia cudnego smaku kolendry :)

      Usuń
    2. Zgadzam się, to zależy :) Właśnie wróciłam z podróży do Gruzji. Do sałatki była dodawana raz kolendra, raz pietruszka. Czekam na więcej gruzińskich przepisów. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Ja dodałam czerwonej cebuli. Pycha!

    OdpowiedzUsuń