środa, 5 grudnia 2018

Risotto z dynią piżmową i rozmarynem

Uwielbiam risotto. To fakt niepodważalny. Do tej pory risotto z zielonymi szparagami i risotto z kurkami to moi zdecydowani faworyci, ale teraz jesiennie i rozgrzewająco dołączyło do nich risotto z dynią piżmową. Szczerze mówiąc do pomysłu podeszłam bez przekonania i zdecydowanie nie liczyłam na to, że taka wersja aż tak bardzo przypadnie mi do gustu. Czasem warto się odważyć i zrobić coś wbrew "kobiecej intuicji". Może napiszę teraz dla wielu z was coś strasznego i nie do przyjęcia, ale ja wegetarianka nie jestem wielkim fanem dyni, natomiast dynia piżmowa, którą użyłam w tym roku po raz pierwszy rozkłada moje uprzedzenia na łopatki :)






Składniki:
1 szklanka ryżu do risotto
2 czerwone cebule
2-3 gałązki rozmarynu
2 ząbki czosnku
1 dynia piżmowa
3-4 łyżki oleju
1 łyżka masła
kawałek niebieskiego sera pleśniowego
3 łyżki tartego parmezanu
ok. 2 szklanki bulionu warzywnego 

Dynię obrać ze skórki, usunąć pestki i pokroić w kostkę. Skropić olejem, przyprawić solą, pieprzem i rozmarynem i piec w piekarniku przez ok. 25 minut w 180 stopniach.
Na patelni rozgrzać olej i masło, dodać czosnek, cebulę pokrojoną w kostkę i rozmaryn. Chwilę poddusić. Następnie dodać ryż opłukany wcześniej w zimnej wodzie i dusić kilkadziesiąt sekund co chwilę mieszając. Dodać cześć bulionu tak, by przykryła ryż. Kiedy woda wyparuje, ponowić czynność i tak do zmięknięcia ryżu, ok. 15-20 minut - zależy od ryżu. Dodać sery i wymieszać. Na końcu dodać pieczoną dynię i lekko wymieszać. Podawać udekorowane świeżym rozmarynem i świeżo mielonym czarnym pieprzem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz