piątek, 28 lutego 2014

Zupa krem z czerwonej soczewicy z orzeszkami nerkowca

Jak sami doskonale wiecie, stwierdzenie, iż podróże kształcą i rozwijają nie jest w najmniejszym stopniu przereklamowane ani banalne. Poziomy, na jakich można tego doświadczyć są bardzo różnorodne, ale z pewnością jeden z nich obejmuje kwestie kulinarne. W czasie naszej ostatniej wyprawy moje kubki smakowe doświadczyły takiej różnorodności, że mogę bez wahania stwierdzić, iż są niezmordowane, jeśli chodzi o odkrywanie nowych (również zupełnie niezwykłych i lekko zwariowanych) smaków. Mogę powiedzieć, że jestem dumną posiadaczką naprawdę doświadczonych i otwartych kubków smakowych :)

Jedną z naprawdę smakowitych rzeczy, które miałam okazję smakować była zupa krem w wykonaniu żony mojego kuzyna (szczęściarz z niego). Naprawdę współczuję wszystkim, którzy jej nie znają i nie mają możliwości zakosztowania rewelacyjności, jakie przygotowuje. Doświadczenie nauczyło mnie jednego: kiedy jestem zaproszona do niej na posiłek, muszę przygotować swój żołądek na totalną rozpustę :))) Ale wiecie, co jest najlepsze: większość potraw, które przygotowuje, jest zdrowa...może poza paroma wyjątkami, które też mam nadzieję, uda mi się wam zaprezentować.




Porcja na 4-5 osób
Składniki:
600-750 g marchewki
200 g surowej czerwonej soczewicy
1/2 szklanki orzechów nerkowca
kilka listków świeżej kolendry
oliwa z oliwek
1 biała cebula
kilka śmietanki kokosowej lub z orzechów nerkowca
pieprz czarny świeżo mielony
1l bulionu warzywnego (ja używam wodę z tellofixem)
dwie szczypty suchego czosnku

Cebulkę poddusić na oliwie. Marchew pokroić w plasterki. Dodać do cebulki. Poddusić ok. 4-5 min. Dolać bulion warzywny. Wrzucić soczewicę. Gotować pod przykryciem ok. 15 minut od czasu do czasu mieszając. 

Zdjąć z palnika. Dodać orzechy, kolendrę i pieprz. Zmiksować na gładką masę. Podawać na miseczkach. Na środek nałożyć śmietankę i dekorować listkiem kolendry. 



1 komentarz: