wtorek, 4 marca 2014

Pierogi z łososiem

Dziś chcę podzielić się z wami jedną z moich ulubionych wersji pierogów. Są łatwe, dość szybkie, a smakują wyśmienicie. Nie trzeba robić ich dużo, ponieważ są sycące; pięknie się prezentują, więc nadają się nawet, kiedy zapraszamy gości, a możliwości ich podania są szerokie i pozwalają na sporą porcję kreatywności, dlatego zachęcam do ich przygotowania. Wierzcie mi, pierogi nie są tak pracochłonne, jak mogą się wydawać, szczególnie jeśli ma się dobry przepis na ciasto :)



Porcja ok. 25 pierogów
Składniki na ciasto:
1,5 szklanki mąki tortowej
125 ml gorącej wody
1 małe jajko
1/2 płaskiej łyżeczki soli
1/2 łyżeczki oleju

Wszystkie składniki umieścić w misie robota i wyrobić (na najwolniejszych obrotach) lub zagnieść ręką. Ciasto powinno być elastyczne. 
Ciasto rozwałkować, podsypując mąką. Wykrawać kółka i nadziewać. Użyłam specjalnej maszynki do sklejania pierogów, ale oczywiście można zrobić to ręcznie. 

Nadzienie:
250-300 g świeżego łososia
2-3 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
ulubione zioła
sól lub tellofix

Łososia poddusić na oliwie z czosnkiem i przyprawami. 

Pierogi wrzucać do wrzącej wody i gotować 4-5 minut. Podawać z roztopionym olejem kokosowym, masełkiem, jogurtem lub parmezanem...jak mówiłam, możliwości jest całe mnóstwo. 
Smacznego!!!!


1 komentarz:

  1. Takiego połączenia niestety jeszcze nie jadłem i nawet nie wiedziałem, że może takie istnieć. Jeśli chodzi o dania z łososia to ja najchętniej korzystam z przepisów od https://mowisalmon.pl/przepisy/ i zawsze tam znajduję coś ciekawego.

    OdpowiedzUsuń