poniedziałek, 21 kwietnia 2014

Wegetariańskie spaghetti bolognese

Nasz dzisiejszy obiad okazał się jeszcze lepszy niż się spodziewałam, dlatego postanowiłam od razu się z wami podzielić tym, co smakowite, aromatyczne i zdrowe... Przepisów na spaghetti po bolońsku zawsze unikałam jak ognia, bo nie bardzo wiedziałam, czym mogłabym zastąpić mięso mielone, żeby całkowicie nie zmienić smaku ani wyglądu sosu aż do momentu, gdy odkryłam wegetariańskie mięso mielone (Wegetariańskie mięso mielone), dzięki któremu otworzyły się drzwi do zupełnie nowych kulinarnych możliwości. 



Składniki na 4 porcje:
1/2 porcji wegetariańskiego mięsa mielonego (Wegetariańskie mięso mielone)
350 ml sosu pomidorowego
bazylia
oregano
czosnek
sól himalajska
pieprz czarny świeżo mielony
1/3 szklanki czerwonego wina wytrawnego
1/2 cebuli
2 łyżki oliwy z oliwek
parmezan do posypania
pietruszka do dekoracji

Cebulkę poddusić na oliwie. Dodać zioła i wino. Poddusić. Wlać sos pomidorowy i doprowadzić do wrzenia. Gotować ok.4-5 minut. Dodać sól i pieprz. 

Podawać gorące z makaronem typu spaghetti. Posypać parmezanem i ozdobić pietruszką. 
Smacznego!



2 komentarze: