czwartek, 17 lipca 2014

Grillowana cukinia z sosem z kurek

Nie wiem, jak wy, ale ja bardzo się cieszę, że zaczął się już sezon na kurki. Muszę przyznać, że jeszcze do niedawna te maleńkie grzybki były mi zupełnie obojętne...ale jak to z wiekiem bywa, smak mi się zmienił i teraz po prostu je uwielbiam :) Moja dzisiejsza propozycja jest szybka i prosta, a zarazem bardzo wykwintna i naprawdę smakowita. Mam nadzieję, że i wam zasmakuje! 



Składniki:
1 twarda młoda cukinia
sól himalajska
oliwa z oliwek

Sos:
2 łyżki oliwy z oliwek
1 mała cebula
1 1/2 szklanki kurek
1/2 szklanki słodkiej śmietanki 18%
sól himalajska
pieprz czarny świeżo mielony
2 łyżki świeżej pietruszki

Cukinie pokroić na grube plastry i lekko oprószyć solą. Odstawić na 30 minut. Patelnię grillową rozgrzać i skropić oliwą. Plastry cukinii grillować tak, aby nadal były lekko twarde. 

Sos:
Cebulkę pokroić w kosteczkę i podsmażyć na oliwie. Kurki umyć i pokroić na mniejsze kawałki. Dodać do cebulki. Dusić ok. 10 minut. Dodać śmietankę i zagotować na małym ogniu. Sos powinien lekko zgęstnieć. Przyprawić i dodać pietruszkę. 

Plastry cukinii układać na talerzu. Polać sosem i dekorować pietruszką. Smacznego!!!





2 komentarze: