czwartek, 5 lutego 2015

Krem orzechowo-daktylowy

Ponieważ wiem, że mojemu mężowi zależy na spożyciu odpowiedniej ilości białka, postanowiłam odrobinę zgłębić temat i staram się regularnie wprowadzać pokarmy o wysokiej zawartości białka. Jednym z tego rodzaju pokarmów są orzeszki ziemne, które jak dla mnie są nie tylko zdrowe, ale przede wszystkim bardzo bardzo smaczne :) Wczoraj piekłam chleb i chciałam zrobić jakąś inną pastę niż zwykle, a ponieważ lubię od czasu do czasu zjeść śniadanie na słodko, postanowiłam przygotować krem z orzeszków i daktyli, czyli zupełnie nieprzetworzonych składników i bez zbędnych dodatków. Sami spróbujcie! Ja właśnie zjadłam i od razu chcę się z wami podzielić :)




Składniki:
1/2 szklanki daktyli
3/4 szklanki orzechów ziemnych
ok. 1/2 szklanki gorącego mleka sojowego
2 łyżki lnu

Daktyle zalać gorącym mlekiem i odstawić na 2h. A następnie zmiksować z pozostałymi składnikami. Gotowe :)

Smacznego!

Może dla niektórych będzie to ciekawostką, ale białko nie tylko stanowi budulec dla naszego organizmu, pomagając zachować odpowiednią masę ciała, ale również przy zachowaniu odpowiedniej proporcji spożywanych białek i węglowodanów, dbamy o swoją równowagę hormonalną, która jak większość z nas wie, mocno przekłada się na jakość życia. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz