środa, 11 maja 2016

Kaszotto ze szparagami i papryką

Kaszotto, czyli risotto, w którym zamiast ryżu używamy kaszy. Świetne rozwiązanie dla miłośników kaszy, którzy chcą spróbować czegoś nowego, jak i dla osób, które nie przepadają za ryżem. Ja planowałam kaszotto już od co najmniej roku, ale ciągle coś przeszkadzało mi w realizacji, albo po prostu miałam taką ochotę na risotto, że nie mogłam się oprzeć. W końcu się udało....pierwszy raz, ale zdecydowanie nie ostatni. Bardzo sycące, bardzo wytrawne i moim zdaniem bardzo eleganckie jako dodatek do obiadu, mimo, że na bazie pęczaku, który wielu osobom wydaje się bardzo pospolity. W tej potrawie zdecydowanie nabiera zupełnie nowego wymiaru ;)



Składniki:
2 łyżki oliwy
1 łyżka masła
1 cebula
1 czerwona papryka
pęczek zielonych szparagów
200g pęczaku jęczmiennego
100ml białego wytrawnego wina (może być więcej)
50g parmezanu
peperoncino
700-800ml bulionu warzywnego (ja użyłam wody z Tellofein, niemiecki odpowiednik wegety - na szczęście bez glutaminianu)

Oliwę i masło rozgrzać na patelni, dodać cebulkę pokrojoną w kostkę, peperoncino i papryczkę pokrojoną w paski. Podsmażyć kilka minut. Dodać kaszę i podsmażyć kolejne 3  minuty. Zalać winem i dusić ok. 5 minut bez przykrycia. 

Następnie całość podlewać bulionem. Dusić bez przykrycia, pozwalając, by płyn odparował. 
Po ok. 15 minutach dodać szparagi pokrojone na kawałki, oprócz samych główek, które dodajemy dopiero po kolejnych 5 minutach. Dusić ok.3-4 minut, dodać potarty parmezan i gotowe. 

Podawać na gorąco udekorowane płatkami parmezanu. 
Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz