wtorek, 17 maja 2016

Sweet potatoe pie, czyli zapiekanka z batatami

Dziś jestem naprawdę dumna! Pomysł na to danie wpadł mi do głowy całkiem niedawno i choć miałam pewne obawy, czy aby nadzienie nie będzie zbyt mdłe, postanowiłam zaryzykować. Było warto! Było pysznie! Było zdrowo! Bardzo polecam tym bardziej ze względu na wartości odżywcze batatów: likopen, karotenoidy (m.in. luteina dobra dla naszych oczu), błonnik, witaminy z grupy B...i tak dalej, i tak dalej. Chyba warto spróbować? 





Składniki:
200g miękkiego masła
1 jajko
1 płaska łyżeczka soli
3-4 łyżki otrębów orkiszowych
3 łyżki zimnej wody
2 szklanki mąki pszennej

Ciasto zagnieść i wstawić na ok. 30 minut do lodówki. 
Wykleić blaszkę o średnicy ok. 20cm. Część ciasta zostawić na górę. 

Nadzienie: 
3 średniej wielkości bataty
3 ząbki czosnku
sól
pieprz czarny
1 łyżeczka kolendry
1 łyżeczka oregano
1 kulka mozzarelli

Bataty pokroić na mniejsze kawałki i gotować w lekko osolonej wodzie przez ok. 15 minut. 
Zetrzeć na tarce o małych oczkach. Przegnieść czosnek i przyprawić. 
Kolendrę lekko rozgniotłam w moździerzu. Wyłożyć na ciasto. 
Na wierz ułożyć plastry mozzarelli. 

Przykryć pozostałym ciastem. Podoklejać na brzegach. 
Piec ok. 30 minut w 180 stopniach. 
Podawać na ciepło.
Całość udekorowałam listkami bazylii. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz