środa, 8 października 2014

Kolorowa sałatka z prażonym słonecznikiem i winogronami

Cóż, muszę się pochwalić...jakiś czas temu obchodziłam okrągłe urodziny i w prezencie dostałam przepiękną miskę Villeroy&Boch. Jeśli znacie tę firmę to nie muszę już nic dodawać, a jeśli nie to musicie uwierzyć mi na słowo: miska naprawdę robi wrażenie, dlatego kiedy nadszedł czas na jej debiut na naszym stole, wiedziałam, że i sałatka nie może być "byle jaka". Niestety jak to zwykle bywa mój największy wróg - czas - pokonał mnie kolejny raz i zwyczajnie nie miałam czasu za bardzo ruszyć wyobraźnią. Ale znów okazało się, że "na szybko" i spontanicznie wychodzi najlepiej. 




Składniki:
Liście kolorowych sałat
1 avocado
kiełki słonecznika, soczewicy i lucerny
1/3 szklanki słonecznika
czerwona cebula
2/3 szklanki czerwonych winogron
sól himalajska
pieprz kolorowy świeżo mielony
1/4 cytryny

Sos:
1/4 szklanki oliwy z oliwek (dobrej jakości)
1 płaska łyżka miodu
1/2 łyżeczki musztardy dijon
odrobina wody

Sałatę porwać do miski. Avocado pokroić w paski i dodać do sałaty. Dorzucić kiełki, czerwoną cebulę pokrojoną w piórka, prażony słonecznik i połówki winogron. Lekko wymieszać. Skropić sosem z 1/4 cytryny. Przyprawić. 

Składniki sosu energicznie wymieszać. Skropić sałatkę. Smacznego!!!

Ps. Wybaczcie zdjęcia, ale byliśmy naprawdę głodni ;P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz