piątek, 10 października 2014

Śniadanie z kaszą jaglaną w roli głównej

W ostatnim czasie postanowiłam sobie, że postaram się skupić na tym, aby moje śniadania naprawdę były pożywne i wartościowe, aby dawały mi energię, a zaraz były naprawdę smaczne. Niestety często brakuje mi czasu i jestem świadoma, że większość ludzi ma ten sam problem, dlatego chciałam zrobić coś, co można przygotować częściowo wcześniej i po prostu szybko. Wypróbowałam już kilka możliwości, a dziś prezentuję wam jedną z nich. Oczywiście możecie eksperymentować i dostosować składniki do swoich preferencji, poczynając od cynamonu, który możecie zastąpić kakao lub karobem, aż po owoce. Prezentuję wam wersję całkowicie podstawową, ale pamiętajcie o tym, że warto dodać do takiego śniadania nasiona lnu, sezam, nasiona chia czy też wszelkie suszone owoce. 






Składniki na jedną porcję:
1/2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej (można ugotować nawet 1-2 dni wcześniej)
1/3 szklanki mleka ryżowego lub kokosowego
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżka syropu z brązowego ryżu/agawy lub 1 banan

1/2 mango
kilka malin
1/2 gruszki
10 orzechów nerkowca
kilka czerwonych winogron

Wszystkie składniki zmiksować. 

W szklance lub miseczce ułożyć połowę przygotowanego puddingu na dnie. Owoce dowolnie pokroić na kawałki. Połowę rozłożyć na kaszy. Posypać połową orzechów. Wyłożyć kolejną warstwę puddingu. Udekorować resztą owoców i orzechów. Smacznego!!!!





Dodam tylko, że kasza jaglana jest jedną z najzdrowszych kasz, również dlatego, że ma odczyn zasadowy, co znaczy, że nie zakwasza organizmu. Stanowi doskonałe źródło przyswajalnego białka oraz zawiera mnóstwo witamin z grupy B. Nie zawiera glutenu, więc nadaje się również dla osób nietolerujących glutenu. Świetnie wpływa na włosy, skórę i paznokcie, ponieważ zawiera krzew, który również zapobiega odwapnianiu kości. Zdecydowanie warto włączyć ją regularnie do swojej diety tym bardziej, że możliwości jej przygotowania są ogromne. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz