czwartek, 15 sierpnia 2013

Sałatka z tuńczykiem i cieciorką

Prawdę mówiąc pomysł na sałatkę, którą chcę wam zaprezentować przyjechał ze mną z Australii. Podczas mojej wyprawy głośno odezwało się moje "uzależnienie" od sałatek i któregoś dnia po prostu musiałam zrobić sobie pożywną sałatkę dostosowaną ściśle do moich smakowych preferencji. Postanowiłam oczywiście wykorzystać to, co było dostępne i muszę przyznać, że mnie osobiście bardzo smakowało połączenie składników, a nawet osoby, które normalnie nie są smakoszami sałatek wydawały się zachwycone i mile zaskoczone :)

Oto moja propozycja!



Porcja dla 2 osób:
Kilka liści sałaty lodowej
2 duże pomidory
1/2 białej cebuli
1 puszka tuńczyka w cząstkach (najlepiej w oleju)
1/2 szklanki gotowanej cieciorki
Pieprz czarny świeżo mielony
Sól himalajska

Sos:
1/2 szkl. jogurtu naturalnego
1 łyżka majonezu
2 ząbki czosnku
Szczypta bazylii

Składniki sałatki poukładać na miseczce lub talerzu według własnych preferencji estetycznych. Przyprawić. Składniki sosu wymieszać i polać sałatkę. 

Sos można zastąpić również oliwą wymieszaną z odrobiną octu balsamicznego i czosnku. 

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz