czwartek, 28 listopada 2013

Krokieciki z papieru ryżowego z boczniakami

Zgodnie z obietnicą, dziś prezentuję wam moją kolejną propozycję na potrawę z boczniaków. Krokieciki z boczniakami można przygotować w standardowym rozmiarze lub w wersji mini, która świetnie nadaję się jako przekąska lub przystawka. Ponieważ bardzo lubię barszcz (oczywiście domowej roboty), uważam, że doskonale pasuje do takich krokietów, ale oczywiście można podać je z sałatką lub zapiec w piekarniku w ulubionym sosie. Ja przygotowuję krokiety na papierze ryżowym, pozwalając sobie na odrobinę orientalnego smaku, ale oczywiście można nadziać tradycyjne naleśniki. Wariacji jest całe mnóstwo, więc możecie wykazać się kreatywnością. Ja prezentuję wersję podstawową i dość szybką. Zamiast otrębów można użyć bułki tartej, czarnego sezamu, płatków kukurydzianych lub płatków migdałowych. A w ogóle to możecie wymieszać wszystko ze sobą i panierka wychodzi pyszna - ja akurat wymieszałam otręby, czarny sezam, czosnek, oregano, bazylię i mieszankę przypraw orientalnych. Jeśli uznanie natomiast, że boczniaki to zbyt nudne nadzienie dla waszego wysublimowanego podniebienia, można dodać do nadzienia ulubione warzywa (np. cukinie) i ubogacić prostotę krokiecika z barszczem. 




Składniki na 5-6 krokiecików
1 cebula
Oliwa z oliwek
Sól himalajska
Pieprz czarny świeżo mielony
400 g boczniaków
5-6 arkuszy papieru ryżowego
Otręby pszenne (opcjonalnie)

Oliwę rozgrzać na patelni. Cebulę pokroić i podsmażyć na oliwie. Boczniaki umyć, osuszyć i pokroić w paseczki. Wrzucić na oliwę i dusić ok. 10 minut. Przyprawić. 

Papier ryżowy zwilżyć wodą, ułożyć nadzienie i zwijać. Można obtoczyć w otrębach. Smażyć na oliwie lub piec w piekarniku. Podawać gorące. Smacznego!



2 komentarze:

  1. WŁASNIE ZROBIŁAM I ZJADŁAM MUSZE NAPISAC ZE MOJE WYGLADAJA ROWNIE PIEKNIE I SMAKUJA WYBORNIE.... SMAKOWAŁY CAŁEJ RODZINCE DZIEKUJE

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę! Nam również bardzo smakują.

    OdpowiedzUsuń