środa, 13 listopada 2013

Tarta z wędzoną makrelą i niebieskim serem

Po dłuższej przerwie wracam do was z kilkoma nowymi przepisami, dlatego mam nadzieję, że wybaczycie mi ostatnie zaniedbanie spowodowane oczywiście chronicznym brakiem czasu. Postaram się to naprawić :) Dziś chcę wam zaprezentować rewelacyjny i super aromatyczny pomysł na tartę, który już dość dawno temu opracowała jedna z najbardziej utalentowanych kulinarnie kobiet, jakie znam...Wiecie, naprawdę coraz częściej dochodzę do wniosku, że mam strasznie dużo szczęścia, mając w bliskim gronie znajomych ludzi tak utalentowanych kulinarnie, bo dzięki temu mam stałe źródło inspiracji, a moje kubki smakowe są stale rozpieszczane. Jest to zdecydowanie jedna z najlepszych tart, jakie jadłam, dlatego musicie ją spróbować, bo naprawdę warto. Zapach, który unosi się z piekarnika, jest powalający...Aha, i jeszcze jedno. Zupełnie przypadkiem (oczywiście brakło mi mąki tortowej) dodałam do ciasta odrobinę krupczatki: moim zdaniem ciasto wyszło świetne, kruche i rozpływające się w ustach, więc warto spróbować. 



Ciasto:
200 g mąki tortowej
3-4 łyżki mąki krupczatki
2-3 łyżki otrębów pszennych
160 g miękkiego masła
2 żółtka
Szczypta soli

Całość zagnieść i wstawić do lodówki na 1-2h. Po wyciągnięciu z lodówki rozłożyć w naczyniu na tartę i ponakłuwać widelcem.

Piekarnik rozgrzać do 180 stopni i wstawić ciasto na ok. 15 minut. 

Nadzienie:
1 średniej wielkości bakłażan
3-4 plastry sera żółtego (ja użyłam goudy)
3-4 łyżki sosu pomidorowego
1 średniej wielkości makrela
kilka oliwek
100 g niebieskiego sera pleśniowego
1 biała cebula
1/2 czerwonej papryki
Bazylia
Czosnek
Sól i pieprz
Oliwa z oliwek

Bakłażana pokroić w plastry i podsmażyć lekko na oliwie. Po wyciągnięciu ciasta w piekarnika wysmarować je sosem pomidorowym i oprószyć przyprawami. Rozłożyć plastry sera żółtego i bakłażana, a następnie pozostałe składniki. Paprykę i cebulę pokroić w paski, oliwki w połówki, a ser w kostki. Makrelę podzielić na kawałeczki i usunąć ości. Rozłożyć na górze. Ponownie lekko oprószyć przyprawami. Na końcu rozłożyć kosteczki niebieskiego sera. 

Zapiec w piekarniku przez około 20 minut w 170 stopniach. 
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz