piątek, 29 listopada 2013

Nowa odsłona kanapek

Chcę się z wami podzielić pomysłem na piękne, kolorowe i przepyszne kanapeczki, do przygotowania których zainspirowała mnie nasza ostatnia wyprawa do Hiszpanii. Kanapeczki, czyli montaditos, to świetna przekąska, elegancka przystawka i pyszny kolorowy dodatek do sałatek i zup. Jeśli nie macie za dużo czasu na wymyślne obiady, a chcecie jakoś urozmaicić codzienną kuchnię i ucieszyć swoje oczy, kanapeczki, które właśnie w Hiszpanii podawane są bardzo często jako tapas, idealnie się do tego nadają. Mnie urzekły, więc zdecydowanie polecam!!!




A więc co będzie wam potrzebne?
Jedna ciepła bagietka lub więcej (w zależności od głodu lub ilości gości)

Kanapka 1
1 awokado
2 łyżki soku z cytryny
Sól morska
Czarny sezam

Awokado zgnieść widelcem. Dodać sok z cytryny. Przyprawić. Nakładać pastę na kanapki i dekorować czarnym sezamem. 

Kanapka 2
1/2 cukinii
Kilka piórek białej cebuli
Suszone pomidory
Sól morska

Cukinię pokroić w plasterki i grillować (ja używam patelni grillowej) razem z cebulą. Oprószyć solą. Nakładać na kanapeczki i dekorować suszonymi pomidorami. 

Kanapka 3
Kilka listków rukoli
Ser brie lub camembert
Płatki lub kawałeczki migdałów

Ser pokroić w plasterki. Grillować. Migdały prażyć na małym ogniu na patelni. Na kanapkach ułożyć liście rukoli, następnie ser. Dekorować prażonymi migdałami. 






Jak widzicie, ja kanapki podałam do jednej z naszych ulubionych zup, czyli zupy kremu z marchewki (http://myloveforfoodandtravel.blogspot.com/2013/04/zupa-krem-z-marchewki-z-mlekiem.html), którą tym razem posypałam czarnym sezamem ze względu na jego wartości odżywcze. Wygląda i smakuje pysznie!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz