czwartek, 13 marca 2014

Zdrowa czekolada

Ponieważ większość ludzi naprawdę lubi czekoladę, a ja nie jestem wyjątkiem, postanowiłam przygotować taką czekoladę, w której kakao wykaże się w pełni swoimi wartościami odżywczymi - czekoladę, w której przede wszystkie będą znała wszystkie składniki (sami wiecie jakie baśnie i opowieści krążą w tym temacie). Nie do końca wiedziałam, jak się za to zabrać, ale poszukałam co nieco na internecie i rozjaśniło mi się z głowie. Jak się okazało - ku mojej wielkiej uciesze - przygotowanie czekolady to żaden wielki wysiłek. Potrzebujecie dosłownie kilka minut, by gotową czekoladę włożyć do lodówki. Na co warto zwrócić uwagę to wartościowe surowe nieprzetworzone organiczne kakao, które nie zostało w żaden sposób pozbawione swoich niezwykłych wartości odżywczych. Możecie być pewni, że zajadając taką czekoladę możecie na zawsze pożegnać się ze skurczami czy "skaczącą powieką", ponieważ porcja zawartego w niej magnezu nie da tym dolegliwościom innego wyboru, jak tylko zniknąć na zawsze. Poza tym mnóstwo kakaowych antyoksydantów, które mają działanie antynowotworowe i niezbędne kwasy tłuszczowe zawarte w oleju  kokosowym nadają jej wysokiej gęstości odżywczej. Dodatki możecie oczywiście dostosować do swoich smaków, uwzględniając również wartościowe super pokarmy, jak jagody goji, sezam czy wiórki kokosowe. Moja dzisiejsza propozycja to naturalna czekolada lub czekolada z żurawiną. 







Składniki:
1/2 szklanki oleju kokosowego nierafinowanego
1 1/3 szklanki surowego kakao
7-8 łyżek syropu z agawy
1/2 szklanki żurawiny

Olej rozpuścić na małym ogniu. Dodać kakao i syrop z agawy. Intensywnie wymieszać. Dodać wybrane dodatki i ponownie wymieszać. Do formowania czekoladek można użyć foremki do lodu lub zwykłej prostokątnej blaszki. Chłodzić w lodówce przez ok. 4-5 godzin.
Przechowywać w lodówce to, czego uda wam się nie zjeść przy pierwszym posiedzeniu :)




Mam nadzieję, że udało mi się doprowadzić do intensywnego wzrostu aktywności waszych ślinianek ;P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz