piątek, 12 kwietnia 2013

Zupa krem z marchewki z mlekiem kokosowym

Dziś chcę przedstawić wam przepis na przepyszną kremową i delikatną zupę krem z marchewki. Oglądałam różne przepisy, ale tak naprawdę żaden z nich mnie nie przekonał, więc postanowiłam zrobić ją po swojemu. Efekt był smakowity i niezwykle aromatyczny. Ma raczej orientalny smak, jednak je ostrość zależy od ilości użytych przypraw. Moim zdaniem rewelacja, szczególnie w połączeniu z sajgonkami domowej roboty, na które przepis zaprezentuję wam w najbliższym czasie. Dziś jestem z siebie naprawdę dumna :)




Składniki:
600 g marchewki
150 ml mleka kokosowego
1 cebula
3 ząbki czosnku
3 łyżki oliwy z oliwek
1 1/2 szklanki bulionu warzywnego (ja przygotowuję na tellofixie - ok. 2 płaskie łyżki)
Curry
1 łyżka sosu sojowego

Marchew obrać ze skóry i pokroić w plasterki. Cebulę i czosnek pokroić na kawałki i poddusić na oliwie. Marchew, cebulę i czosnek wrzucić do gotującego się bulionu i gotować przez 30 minut. Przyprawić curry według uznania. Dodać sos sojowy i mleko kokosowe. Zmiksować na gładką masę. Dekorować świeżą zieloną pietruszką. 

Można dodać imbiru, wtedy zupka będzie przyjemnie rozgrzewać. 

Smacznego!

Ps. Wspominałam wam już wcześniej o walorach mleka kokosowego, które zawiera mnóstwo oleju kokosowego, który z kolei świetnie wpływa na pracę naszych komórek mózgowych, dlatego z pewnością warto wprowadzać go do diety. 




1 komentarz:

  1. Bardzo szybka, łatwa i zaskakująco dobra zupa. Nawet panowie o ograniczonym zmyśle kulinarnym (patrz osoba ma) dadzą radę... Polecam!

    BTW Upały za oknem - może jakaś wariacja na temat chłodnika (?)

    OdpowiedzUsuń