wtorek, 21 stycznia 2014

Sałatka z prażonymi orzechami i gruszką w sosie z kaparów

Dziś przypomniałam sobie o jednej z moich ulubionych sałatek, na którą przepis dawno temu znalazłam w jakimś wakacyjnym magazynie koleżanki. Szczerze powiedziawszy przepisu nie zachowałam, ale pamiętam "mniej więcej", jakie były jej główne składniki. Sałatka ma oryginalny i naprawdę doskonały smak. Świetnie pasuje na wykwintną kolację, jak i jako dodatek do codziennego obiadu. Nie każdy lubi takie fantazyjne kombinacje, ale moim zdaniem warto spróbować, bo można być miło zaskoczonym. O orzechach włoskich pisałam już kilkukrotnie, dlatego mam nadzieję, że nie muszę przypominać, iż naprawdę warto wprowadzić je do swojej diety i zajadać jak najczęściej. Stanowią naprawdę rewelacyjny dodatek do sałatki. 


Porcja na 2 osoby:
2 liście sałaty lodowej
2 garście rukoli
1 1/2 średnio miękkiej gruszki
2 garście orzechów włoskich
100 g serka niebieskiego Lazur
ok. 10 kaparów
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
Czarny pieprz świeżo mielony
1-2 ząbki czosnku
Odrobina soli

Sałatę wymieszać w misce. Gruszkę pokroić w grubą kostkę. Orzechy lekko podprażyć na patelni bez tłuszczu i ostudzić. Dodać do sałatki. 1/3 sera pokroić w kostkę i dodać do sałatki. Oprószyć pieprzem i solą. 

Jogurt, kapary, czosnek i pozostałą część sera zmiksować na gładko. Polać sałatkę. Serwować od razu. Pycha!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz