poniedziałek, 26 maja 2014

Indyjska zupa z soczewicy

Podczas jednej z naszych ostatnich wypraw miałam zaszczyt gościć w indyjskiej restauracji w Harlaam w Holandii. Jedzenie było doskonałe, ale niestety zrobiło mi się żal, że u nas w Polsce nie ma tak dobrych restauracji serwujących inną kuchnię niż włoska ;) Na szczęście moja nostalgia szybko przerodziła się w motywację, aby samodzielnie przygotować coś równie smakowitego. Na początek prezentuję wam zupę, którą przygotowałam, wzorując się smakami, które wyczułam w zupie, którą jadłam tam. Odpuściłam sobie naan, czyli indyjski chlebek, i zupę zjedliśmy ze zwykłą bagietką, ale i tak jestem bardzo zadowolona z wyniku. Zupa jest prawie równie rewelacyjna!




Składniki na ok. 4 porcje
1 szklanka czerwonej soczewicy
1 cebula
3 ząbki czosnku
2 marchewki
1/2 szklanki mleka kokosowego (ja użyłam gęstego)
3 łyżki oliwy z oliwek
kawałek imbiru ok. 2 cm
1 łyżka curry
1/2 łyżeczki kurkumy
1/2 łyżeczki kminku
1/2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka płatków chilli
1 łyżeczka soli himalajskiej

Do podania: jogurt naturalny i listki świeżej kolendry

Oliwę rozgrzać na patelni. Wrzucić pokrojoną cebulę, czosnek, marchewkę, imbir i wszystkie przyprawy. Dusić ok. 5-7 minut. Można podlewać wodą. Zdjąć z palnika i zmiksować na gładko. Ponownie wyłożyć na patelnię. Podlać wodą i wrzucić soczewicę. Gotować ok. 15 minut, podlewając wodą, aby utrzymać konsystencję kremu, od czasu do czasu mieszając. 2/3 zupy zmiksować na gładko. Pozostałą część zostawić, aby w zupie było trochę kawałków soczewicy. Całość wymieszać i dodać mleko kokosowe. 

Podawać gorącą z łyżką jogurtu i kolendrą. Smacznego!



1 komentarz:

  1. Przepyszna :) W sumie zapomniałam w końcu dolać mleka kokosowego, ale i tak była niesamowicie smaczna :) a zapach roznosił się w całym mieszkaniu :):):) C.

    OdpowiedzUsuń