piątek, 14 czerwca 2013

Sałatka z grillowanymi szparagami i suszonymi pomidorami

Od jakiegoś czasu myślałam o tym, żeby przygotować jakąś sałatkę ze szparagami. Tyle się mówi o tym, jak doskonały dodatek stanowią i jak rewelacyjnie komponują się z niektórymi produktami. Poklikałam w kilku miejscach, poczytałam, ale nic nie było dla mnie dość przekonujące, więc zdecydowałam się stworzyć kompozycję własną :) A ponieważ jakiś czas temu grillowaliśmy zielone szparagi, stwierdziłam, że właśnie takie do mojej wersji pasują najlepiej. Przy okazji moja nowa patelnia grillowa miała możliwość zadebiutować w kuchni, bo właśnie na niej przygotowałam szparagi...Mniam! Do sałatki najlepiej wykorzystać cienkie zielone szparagi - zarówno ze względów smakowych, jak i estetycznych!


Porcja dla 2 osób:
12 zielonych szparagów
8 pomidorków koktajlowych
8 pomidorów suszonych
2-3 liście sałaty lodowej
Garść płatków migdałowych
Sól 
Pieprz czarny świeżo mielony

Sałatę umyć, podrzeć na kawałki i rozłożyć na dwóch talerzach. Pomidorki pokroić w ćwiartki, a pomidory suszone w paseczki i rozłożyć na sałacie. 
Szparagi umyć, a następnie podsmażyć na patelni grillowej na minimalnej ilości oliwy lub grillować. 
Lekko przestudzone rozłożyć na sałatce. 
Migdały lekko podprażyć na patelni i dekorować sałatkę. 
Oprószyć solą i pieprzem. 

Dressing:
1/2 limonki - wycisnąć sok
4 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka octu balsamicznego
1 łyżeczka tellofixu/wegety

Składniki wymieszać i skropić sałatkę. Najlepiej spożywać od razu. Rewelacja!

Ps. Myślę, że jeśli ktoś nie przepada za szparagami, a chciałby się do nich przekonać, zielone grillowane szparagi mogą okazać się najlepszym sposobem. Nie zapominajmy, jak bardzo są wartościowe!


1 komentarz: