piątek, 21 czerwca 2013

Sałatka z rukoli ze szparagami i truskawkami

Zdziwieni? Ja też miałam dość sceptyczne podejście, słysząc, iż połączenie truskawek i szparagów jest niezwykle. "No już nie wiedzą chyba co wymyślić", myślałam sobie. Ale połączenie powracało do mnie i chciało chyba wydeptać sobie jakąś ścieżkę wśród moich myśli, abym w końcu zdecydowała się je wypróbować... No więc ścieżka została wydeptana i wierzcie mi, zostanie tam na zawsze :) Myślę, że nie jestem jeszcze na takim etapie, aby wierzyć, że wszelkie sugerowane czasem połączenia są trafne, ale myślę, że poziom sceptycyzmu zdecydowanie się obniżył i chyba od czasu do czasu zdecyduję się na eksperymenty, bo zdecydowanie warto! 

Sałatka jest doskonałym pomysłem jako dodatek do obiadu czy grilla, tym bardziej że mamy teraz sezon na smakowite szparagi i soczyste pyszne truskawki!



Składniki na 2 porcje

2 liście sałaty lodowej
2 garście rukoli
12 truskawek
12 szparagów
50 g sera pleśniowego niebieskiego
3 łyżki prażonych płatków migdałowych
Sól himalajska
Pieprz czarny świeżo mielony

Dressing:
3 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka płynnego miodu
3 łyżki soku z cytryny

Sałatkę lodową i rukolę umyć i osuszyć. Rozłożyć na dwóch talerzach. 
Truskawki umyć i usunąć szypułki. Przekroić na połówki. Rozłożyć na sałatkach. 
Szparagi grillować na patelni grillowej z odrobiną oliwy. Zostawić do lekkiego przestudzenia, a następnie ułożyć na sałatce. 
Serek pokroić w kosteczkę. Posypać sałatkę. Na koniec oprószyć migdałami, solą i pieprzem. 

Dokładnie wymieszać składniki dressingu i skropić sałatkę. 

Podawać i schrupać najlepiej w gorący letni dzień :) Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz