wtorek, 4 czerwca 2013

Quiche ze szparagami i suszonymi pomidorami

Mam nadzieję, że nie znudził się wam jeszcze mój szparagowy temat przewodni ostatnich wpisów, ale tak bardzo cieszę się, że szparagi są w sezonie, że nie mogę powstrzymać się od eksperymentowania i wykorzystania ich na wszelkie możliwe sposoby. Są proste i szybkie w przygotowaniu, a smakują wyśmienicie. Stwierdziłam więc, że quiche ze szparagami będzie dobrym pomysłem na kolejną propozycję. Jej smak dopełniłam suszonymi pomidorami, które zdecydowanie nadały charakteru i mozzarellą, która z kolej nadała kremowości i łagodności. Tym razem zdecydowałam się na lekkie przyprawienie całości, aby wydobyć maksymalny smak szparagów....Pycha! 


Ciasto:
125 g miękkiego masła
1,5 szklanki mąki
3 łyżki otrębów pszennych
2 łyżki wody
Szczypta soli
1 żółtko

Całość zagnieść i włożyć do lodówki na około 1h. Następnie wyłożyć do formy i zapiec przez ok. 15 minut. 

Nadzienie:
Pęczek zielonych szparagów
ok. 10-12 suszonych pomidorów
1 kulka mozzarelli
3 jajka
1/2 szklanki mleka
Sól himalajska
Pieprz czarny świeżo mielony
Bazylia
Czosnek

Szparagi umyć i przekroić na pół. Jeśli trzeba odciąć lub odłamać twardą końcówkę. Ułożyć na podpieczonym cieście. Pomidory pokroić w paski i rozłożyć na szparagach. Mozzarellę pokroić w plasterki i przykryć nadzienie. Pozostałe składniki roztrzepać i wylać na nadzienie. Zapiekać w piekarniku przez ok. 20-25 minut w 170 stopniach. Jeśli trzeba, skręcić temperaturę, aby nie spalić quiche, ponieważ musi być w piekarniku wystarczająco długo, żeby szparagi lekko zmiękły.

Smacznego!


3 komentarze:

  1. Kiedy będę mógł znów czytać o miejscach gdzie jest lepsza pogoda niż w tej mokrej i zimnej Polsce?

    OdpowiedzUsuń
  2. Otóż dziś - jak na życzenie - zaczęłam przygotowywać post podróżniczy...nie wiem, czy jednak będzie satysfakcjonujący pod względem pogody ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne ciasto!!!!

    OdpowiedzUsuń