wtorek, 10 września 2013

Muffiny z jeżynami, malinami i białą czekoladą

Zastanawiałam się, jaki wpis idealnie będzie nadawał się na przywitanie po wakacyjnej przerwie i doszłam do wniosku, że muffiny z jeżynami przypomną nam jeszcze o posmakach lata i choć odrobinę osłodzą nam przywitanie zbliżającej się jesieni...A ponieważ opinie o tych muffinach okazały się bardzo pozytywne, postanowiłam zaufać moim recenzentom i podzielić się z wami ich rozkoszną smakowitością :)  Dziękuję wszystkim tym, którym brakowało moich wpisów i którzy choć troszkę zatęsknili za moją wirtualną obecnością. Na razie nie zdradzę wam jeszcze gdzie byłam, ale obiecuję, że wpis pojawi się niedługo. 



Porcja na 11-12 muffinów (mi wyszło 11) 
Składniki:
1 3/4 szklanki mąki tortowej (użyłam mąki Basia)
1/2 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
130 g masła
3/4 szklanki mleka
2 średniej wielkości jajka
150 g białej czekolady
22 jeżyny
11 malin
Płatki migdałów

Mąkę, cukier i proszek do pieczenia wymieszać. Masło roztopić i delikatnie przestudzić. Utrzeć masło, mleko i jajka. Delikatnie dodawać suche składniki, lekko mieszając. 
Czekoladę posiekać nożem. Dodać do masy i wymieszać drewnianą łyżką. 

Przygotować blachę na muffinki, wyłożyć ją papierem. Do każdego papierka nałożyć jedną łyżkę masy, włożyć po dwie jeżyny i malinę, a następnie nałożyć drugą łyżkę masy. Oprószyć płatkami migdałów. 

Piec ok. 25 minut w temperaturze 180 stopni. 


1 komentarz:

  1. Miałam okazję posmakować tego cuda ;) Warto zrobić :) Pychotka:) C.

    OdpowiedzUsuń