poniedziałek, 30 września 2013

Pomidorki nadziewane tofu pod kołderką z mozzarelli

Ponieważ sezon na pomidory trwa nadal, chcę się z wami podzielić czymś, co ostatnio zrobiłam dość spontanicznie i tylko "na wypróbowanie", ale ponieważ wyszło naprawdę smaczne (aż sama się zdziwiłam), zdecydowałam się z wami tym podzielić, bo naprawdę warto to przygotować, zarówno ze względu estetycznych, jak i smakowych. Najważniejszym celem, jaki chciałam osiągnąć było to, aby nadzienie nie było suche i udało się :) Wydaje mi się, że taka potrawa nadaje się na przystawkę, jak i jako część dania głównego, z pewnością rozweselając swoją piękną kolorystyką mniej lub bardziej zastawiony stół :)



Składniki na 10 pomidorów nadziewanych:
10 pomidorów średniej wielkości
kostka tofu (użyłam tofu z lubczykiem)
2 garście orzechów włoskich
2 garści świeżego szpinaku
1 duża cebula
2-3 ząbki czosnku
4 łyżki oliwy
Sól himalajska
Bazylia
Płatki ostrej papryki
Pieprz czarny świeżo mielony
Kulka mozzarelli

Pomidory umyć i ściąć z góry (najlepiej ściąć część z ogonkiem). Wydrążyć gniazda nasienne. 

Tofu potrzeć na tarce. Cebulkę i czosnek poddusić na oliwie. Dodać umyte liście szpinaku i poddusić ok. 2 minutki. Dodać tofu i zmielone orzechy. Przyprawić. Poddusić ok. 2-3 minutki. 

Pomidory nadziewać przygotowaną masą. Mozzarellę pokroić na plastry. Każdego pomidora przykryć plastrem mozzarelli tak, aby dokładnie przykrył nadzienie. 

Zapiekać w piekarniku przez ok. 15-20 minut w 170 stopniach. Po zapieczeniu skórka z pomidorów dokładnie odchodzi, więc można ją ściągnąć. 
Naprawdę polecam! Pycha!





1 komentarz: