piątek, 3 maja 2013

Cookies z Daimem

A dziś kolejna wariacja na temat moich ukochanych ciastek Cookie. Jak tylko zobaczyłam czekoladę Milkę z Daimem już wiedziałam, że stanowi ona doskonałe uzupełnienie cookies. Czekolada sama w sobie jest idealnym dodatkiem, natomiast maleńkie okruszki karmelu są po prostu "wisienką na torcie". Połączenie jest doskonałe, ale musicie wypróbować sami, bo szczerze powiedziawszy słowa nie są w stanie opisać ich smaku :)



Składniki:
200 g masła
200 g cukru trzcinowego
330 g mąki
1 łyżeczka sody
2 małe jajka
1 łyżeczka aromatu waniliowego
250 g czekolady Milka z Daimem (niestety w Polsce nie widziałam jeszcze jej w sklepach, ale można kupić bryłki z Daimem oblane czekoladą Milka i je posiekać; czekolada jest dostępna w Niemczech i w Austrii - to wiem na pewno)

Rozpuść masło, a następnie pozwolić mu ostygnąć (jeśli bardzo się wam spieszy to nie jest to konieczne). Dodać do masła cukier i utrzeć mikserem. Wciąż miksując, dodawać ekstrakt waniliowy i jajka. Dodać sodę oraz mąkę, delikatnie mieszając łyżką. Następnie wrzucić kawałeczki czekolady. Formować lekko spłaszczone kulki i układać w odstępach na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 15-17 minut w 170 stopniach. Nie piec zbyt długo, aby nadmiernie nie wysuszyć ciastek. 

Ja robię dość duże ciastka, ponieważ wydaje mi się, że wyglądają bardziej imponująco, ale można oczywiście formować mniejsze. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz