piątek, 8 lutego 2013

Kolejny pożywny koktajl owocowy

Wokół panują przeziębienia i grypy, a niestety zaczyna zbierać nawet moich najbliższych, dlatego stwierdziłam, że muszę zaaplikować sobie dawkę uderzeniową składników odżywczych. Pisałam już wcześniej o tym, jak ważne jest, aby w swojej diecie zawrzeć możliwie najwięcej świeżych owoców i warzyw. Jestem świadoma, że niełatwo jest zjeść miskę owoców na raz, choć znam osoby, które są w stanie to zrobić - ja nie :) Myślę, że kobietom trochę trudniej wpakować do siebie duża porcję, tym bardziej, że czujemy się wtedy przeciążone i najłatwiej byłoby iść spać, a przecież zawsze jest tyle rzeczy do zrobienia. No więc rozwiązaniem na te wszystkie problemy są koktajle owocowe.

Dziś zrobiłam sobie koktajl z następujących składników (jest to porcja dla dwóch osób):
1/2 mango
1 banan
5 truskawek
1 jabłko
2 łyżki nasion chia
2 łyżki otrębów pszennych
Kilka kropli świeżego soku z cytryny

Można dodać łyżkę miodu i odrobinę mleka lub wody. 
Oczywiście wszystko należy dokładnie zmiksować i gotowe :)

Jesteś świadoma, że owoce, które obecnie kupujemy w sklepach czy na targowiskach pozostawiają wiele do życzenia, jednak zawsze będą obstawać przy tym, że taki koktajl i tak dostarczy więcej wartości odżywczych niż cokolwiek innego, a ponadto jest prosty, szybki i przede wszystkim smaczny!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz