niedziela, 10 lutego 2013

Zupa krem z pomidorów

Aby pozostać jeszcze w letnim włoskim klimacie, chcę Wam dziś zaprezentować bardzo prosty i szybki w przygotowaniu przepis na zupę krem z pomidorów, który może być podany niczym małe dzieło sztuki, oczarowując gości już na sam początek. Planowałam przygotowanie kremu już latem, kiedy smak pomidorów był naprawdę pomidorowy, jednak czas - jak zwykle zresztą - przeleciał mi między palcami, a sezon na pomidory się skończył. Myślałam, że wytrzymam do następnego, ale ponieważ udało mi się ostatnio znaleźć naprawdę smaczne pomidory, zdecydowałam się zaszaleć, tym bardziej, że moi cudowni rodzice mieli przyjść do nas na obiad. Wiedziałam, że smak kremu z pomidorów wszystkim poprawi nastroje i przypomni o lecie, słońcu i przepysznych owocach i warzywach...Cóż, rozmarzyłam się, więc przejdę do rzeczy :)



Składniki:
400 g świeżych pomidorów
1 puszka całych pomidorów
1 cebula
1 marchewka 
3 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
Kilka listków świeżej bazylii (do zupy i do dekoracji)
Pieprz czarny świeżo mielony
Kilka pomidorków koktajlowych
250 ml wody
2 łyżki tellofixu / wegety / kostka bulionowa
2 łyżki kwaśnej śmietany
3 łyżki słodkiej śmietany

Czosnek, cebulę i marchew obrać ze skóry i pokroić na kawałki. W rondelku na oliwie podsmażyć cebulę, czosnek, marchewkę i bazylię. Wkroić pomidory i wrzucić do rondelka wraz z pomidorami z puszki. Wszystko dusić razem przez kilka minut. Gorącą wodę wymieszać w tellofixem i wlać do warzyw. Wymieszać, zdjąć z palnika. Po ostudzeniu dokładnie zmiksować. Przyprawić pieprzem. 




Pomidory koktajlowe umyć, przekroić na pół i podsmażyć na patelni bez tłuszczu, aby się przybrązowiły. 
Śmietany dokładnie wymieszać ze sobą. 

Zupę podawać na gorąco. Rozlać do miseczek. Zrobić wybrany wzorek, nakładając łyżką śmietanę. Na środku ułożyć listek bazylii, a następnie wkomponować pomidorki koktajlowe. Należy je nakładać delikatnie, aby się nie zatopiły. 





Walory smakowy takiej zupy są naprawdę niesamowite, a oprócz tego zawartość pomidorów z pewnością gwarantuje konkretną dostawę potasu i innych wartości odżywczych. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz