wtorek, 5 lutego 2013

Sałatka z wędzonym łososiem

Jak to na studenta przystało, w czasie lat spędzonych na uczelni, nie zawsze chciało mi się gotować, a ponieważ nie jestem zbyt wymagająca, jeśli chodzi o ilości jedzenia, to od czasu do czasu jadłyśmy z koleżankami "gdzieś na mieście". Właśnie dzięki temu odkryłyśmy cudowną maleńką restaurację, w której podawano sałatkę z łososiem, więc jeśli chodzi o mnie: czego chcieć więcej :)

Sałatka stanowi doskonałą przystawkę do posiłku, ale szczerze mówiąc, ponieważ jest dość pożywna, wystarczy również jako danie obiadowe czy kolacyjne, szczególnie po urodzinowym szaleństwie, które nawet mnie zaskoczyło pojemnością mojego własnego żołądka :) 




Porcja dla dwóch osób

4-5 liści sałaty lodowej
1/4 papryki (żółtej lub czerwonej)
5-7 zielonych oliwek (w zależności od wielkości)
2 pomidory
2 jajka
100g wędzonego łososia
1/4 dużej białej cebuli
3 łyżki kukurydzy z puszki 
Świeżo mielony pieprz

Sos czosnkowy:
3 łyżki jogurtu naturalnego
1 łyżka majonezu
1 łyżeczka tellofixu / wegety
2-3 ząbki czosnku

Czosnek przecisnąć. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać.

Sałatę umyć i osuszyć. Liście podrzeć na małe kawałki, ewentualnie pokroić i rozłożyć na talerzach. Jajka ugotować na twardo i pokroić w ćwiartki. Pomidory pokroić w ósemki, paprykę w paseczki, oliwki w plasterki, cebulę w piórka, a łososia w paseczki. 

Oczywiście forma podania może być dowolna. Przygotowywałam już kiedyś tę sałatkę w misce, ale szczerze mówiąc, ponieważ bardzo przemawia do mnie estetyka podawanego dania, uważam, że podawanie tej sałatki na osobnych talerzach jest bardziej atrakcyjne. 








3 komentarze:

  1. Po prostu rewelacja !!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. pieknie wyglada! tez zrobie. w ogole wszystko od Ciebie zrobie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, kochana jesteś! Bo ja wiem, kim jesteś :)

    OdpowiedzUsuń