czwartek, 21 lutego 2013

Sałatka z avocado

Wspominałam już wcześniej o avocado oraz o tym, jak wiele ma zastosowań, jak jest smakowite i wartościowe. Jeśli zdecydujecie się przygotować roladki z bakłażana, zapewniam, że sałatka z avocado będzie doskonałym dodatkiem. Wczoraj przygotowałam na obiad zapiekankę z makaronu, ale przyznam szczerze, że naprawdę naszła mnie ochota na lekką świeżą sałatkę. No więc, pojechałam do sklepu, aby spełnić swoją zachciankę - czasami tak mam :) Kiedyś chodziłam po snickersy, na szczęście zmieniły mi się upodobania. Oczywiście nie twierdzę, że nie kuszę się na słodkości - jak sami zresztą wiecie. 



Składniki
4-5 liści sałaty lodowej
1/2 avocado
7-9 pomidorków koktajlowych
1/2 białej cebuli
Pieprz czarny świeżo mielony
Sól morska
Bazylia
Czosnek
2-3 łyżki oliwy z oliwek

Sałatę opłukać i osuszyć, a następnie podrzeć na mniejsze kawałki. Avocado obrać ze skóry i pokroić w kostkę. Cebulę pokroić na piórka, a pomidory na połówki lub ćwiartki. Doprawić i lekko zamieszać. Oliwę wlać przed samym podaniem, aby sałatka była chrupiąca. 
Można dodać odrobinę octu balsamicznego w zależności od smaku :)
Smacznego! 
Jeśli macie ochotę bardziej urozmaicić sałatkę, można dodać kiełki i kukurydzę. Już same kolory sałatki sprawią, że poczujecie się lepiej!





1 komentarz:

  1. Wygląda bardzo apetyczne...i nie tylko gdy za oknem jest zima

    OdpowiedzUsuń