poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Roladki z ciasta francuskiego z makiem

Niniejszy pomysł pojawił się na życzenie mojego męża i został zainspirowany jego tęsknotą za domem. Jak wiadomo dobra teściowa zazwyczaj stara się dogodzić smakom swojego zięcia, więc również moja mama pewnego dnia zrobiła niespodziankę mojemu mężowi i przygotowała roladki z ciasta francuskiego z makiem. Ponieważ rzeczywiście okazały się przepyszne i zasmakowały wszystkim, którzy mieli już okazję je skosztować, stwierdziłam, że muszę się z wami podzielić tym pomysłem. 

Ich przygotowanie nie jest ani czasochłonne, ani pracochłonne, ani wymagające, więc do dzieła :)





Składniki:
2 opakowania ciasta francuskiego
200 g mielonego maku
1/2 szklanki orzechów
1 cukier waniliowy
1 jajko
2 łyżki cukru pudru
1 łyżka aromatu migdałowego
1 szklanka mleka

Mleko zagotować i dodać do niego mak. Wymieszać. Dodać pozostałe składniki. 

Ciasto francuskie rozłożyć na blacie. Aby przygotować większe roladki, należy podzielić ciasto wzdłuż na pół, a następnie na cztery kawałki - osiem roladek. Aby roladki były mniejsze, podzielić ciasto wzdłuż na trzy części i znów na cztery - wtedy wychodzi nam dwanaście roladek. 

Na każdej części rozkładamy mak (ok. 2 łyżki) i zwijamy roladki. Roladki smarujemy rozbełtanym jajkiem. Możemy posypać je brązowym lub białym cukrem przed pieczeniem lub posypać cukrem pudrem albo posmarować lukrem po upieczeniu. Ja zrobiłam część z lukrem, a część posypałam cukrem przed upieczeniem.

Piec ok. 20 minut w 180 stopniach. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz