sobota, 27 kwietnia 2013

Szpinakowe tagliatele z kremowym sosem z brokuła

Dziś mogę zanucić wam: "Zielono mi..." i w sumie ostatnio mi jakoś tak zielono, być może dlatego, że w końcu na dobre rozgościła się u nas wiosna, a może po prostu dlatego, że ja naprawdę uwielbiam zielone warzywa i tak się składa, że często jemy "na zielono". Tak więc dziś szybciutko podzielę się z wami super expresowym przepisem na przepyszny sos do wybranego makaronu. Ja akurat miałam szpinakowe tagliatele, które jest rewelacyjne, ale każdy inny makaron również będzie świetnie pasował do tego lekkiego kremowego sosu. Trudno mi nawet określić jego smak, bo papryka nadaje lekko słodki, śmietanka - kremowy, a przyprawy - lekko ostry. Sami spróbujcie! Mnie bardzo smakuje!


Składniki:
1 mały brokuł
1 żółta papryka
1 czerwona papryka
1/2 średniej cebuli
3 ząbki czosnku
500 ml słodkiej śmietanki 18%
Kolorowy pieprz świeżo mielony (wymieszane ziarna czarnego, białego i czerwonego pieprzu)
Sól morska
Odrobina papryczki chilli
Odrobina oregano
2 łyżki oliwy z oliwek

Brokuł podzielić na mniejsze kawałki i ugotować w lekko osolonej wodzie tak, aby nadal był lekko twardawy. Podzielić na małe cząstki.

Cebulę i czosnek pokroić w drobną kosteczkę i podsmażyć na oliwie. Paprykę pokroić w paseczki i dodać do cebulki. Poddusić przez ok. 4-5 minut, aby papryka lekko zmiękła. Dolać śmietankę i doprowadzić do wrzenia tak, aby sos zgęstniał. Wyłączyć, przyprawić, dodać kwiatki brokuła i lekko zamieszać. Odstawić na jakiś czas i sos idealnie zgęstnieje. Podawać z gorącym makaronem ugotowanym zgodnie z instrukcją na opakowaniu. 





Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz