środa, 23 stycznia 2013

Crumble z owocami i mascarpone

Dziś podzielę się z wami przepisem na Cruble z owocami i masą z serka mascarpone, który przygotowałam niedawno dzięki inspiracji znanego kucharza Ottolenghi. Oczywiście inspiracja to jedno, a ja i tak zawsze wszystko robię po swojemu :) Wszystkim, którzy mieli możliwość skosztować, smakowało, a są wśród nich i tacy, których wymagania w zakresie słodkości są BARDZO wysokie. 

Przede wszystkim moim zdaniem deser jest dość lekki i nie ma możliwości się nim zasłodzić, co moim zdaniem jest bardzo ważne, bo zwyczajnie nie chcę po jednej porcji deseru mieć dość :)





Crumble:
400 g herbatników
5 łyżek płatków owsianych
230 g masła

Herbatniki i płatki zmiksować. Masło stopić i wymieszać ze zmiksowanymi herbatnikami. Wyłożyć na blachę i piec ok. 15-20 minut w 180 st., aby się zarumieniło. 



Owoce:
4 jabłka
Śliwki - ze słoika o pojemności 500 ml
Cukier waniliowy
2 łyżki cukru
1 łyżka cynamonu

Jabłka obrać ze skóry i pokroić w plasterki. Poddusić na małym ogniu. Wymieszać ze śliwkami, cukrem i cynamonem. Zapach jest naprawdę niesamowity, więc musicie nastawić się na to, że skupienie się nad pracą nie będzie łatwym zadaniem. 



Karmelizowane orzechy:
1 szklanka orzechów włoskich
5 łyżek cukru

Orzechy i cukier wrzucić na patelnię. Mieszać aż cukier się roztopi i pokryje orzechy. Zajmie to ok. 4-5 minut. Przed użyciem karmelizowanych orzechów trzeba je odrobinę połamać, ponieważ podczas stygnięcia mogą się posklejać. 



Masa:
250 ml śmietany kremówki 36%
250 g serka mascarpone
2 łyżeczki aromatu waniliowego
cukier waniliowy
Szczypta cynamonu
Szczypta gałki muszkatołowej
Szczypta kardamonu

Śmietanę i serek ubić blenderem. Przyprawić. 
Nie bójcie się gałki muszkatołowej - nadaje naprawdę niezwykłego smaku :)
Kiedy rozkoszowałam się smakiem deseru, przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Otóż, wydaje mi się, że można byłoby do masy dodać trochę Bailey'sa dla wyostrzenia smaku :) Ja na pewno wypróbują następnym razem. 



Deser układamy warstwami:
Herbatniki -> owoce -> orzechy -> herbatniki -> masa -> orzechy do dekoracji



Uważam, że płaskie i niższe naczynie będzie lepsze do przygotowania niniejszego deseru - miska, którą użyłam ja była odrobinę za wąska na dole. 

Mimo, iż deser wydaje się pracochłonny ze względu na potrzebę przygotowania osobnych elementów, przygotowanie go nie zajmuje dużo czasu, a zdecydowanie warto!


SMACZNEGO!!!! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz