wtorek, 26 marca 2013

Balsamiczny sos z tofu i cukinii

Jakiś czas temu natknęłam się na przepis, który bardzo mnie zaciekawił, ponieważ nigdy wcześniej nie robiłam sosu na bazie octu balsamicznego. Oczywiście poruszona ciekawością, zdecydowałam się wypróbować ten dość innowacyjny przepis (przynajmniej jak dla mnie) i nie musiałam zbyt długo zastanawiać się chyba po prostu ze względu na brzmienie, które niesie ze sobą słowo "balsamiczny". Powiem szczerze: WARTO BYŁO! Sos jest niesamowity! Jego oryginalnym intensywny i wytrawny smak doskonale pasuje do pełnoziarnistego makaronu, ryżu i kaszy. 



Składniki na 3 porcje:
1 średniej wielkości cukinia
1 średniej wielkości cebula czerwona
250 g tofu naturalnego
3 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
1/4 szklanki octu balsamicznego
1/2 łyżeczki soli morskiej
Szczypta papryczki peperoncino
1/2 łyżeczki oregano
6-8 pomidorków koktajlowych

Oliwę rozgrzać na patelni. Cukinię pokroić na plasterki, cebulę w piórka, a czosnek przecisnąć i wszystko wrzucić na patelnię. Dusić ok. 5 minut. Dodać ocet i przyprawy. Dusić tak długo, aż ocet zrobi się lekko błyszczący i straci typowy smak octu (ok. 4-5 minut). Dodać tofu pokrojone w dość dużą kostkę i dusić kolejne 3 minuty. Dodać pomidorki koktajlowe przekrojone na pół i dusić kolejne 2 minuty. 

Rewelacja!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz