środa, 20 marca 2013

Spaghetti ze szpinakiem i prażonymi migdałami

Muszę przyznać, że dziś poczułam natchnienie i mimo, iż nie miałam zbyt wiele czasu, udało mi się stworzyć coś, co mnie osobiście bardzo smakowało. Już chyba wiecie, że uwielbiam świeży szpinak, więc chętnie wykorzystuję go do różnego rodzaju potraw, jednak zarówno szpinak, jak i spaghetti są miękkie, a ja poczułam ochotę na coś chrupiącego, dlatego postanowiłam posypać całość prażonymi migdałami i warto było :)




Porcja na 2 osoby

Składniki:
150 g świeżego szpinaku
1 czerwona papryka
150 g serka Lazur (użyłam srebrnego)
3 ząbki czosnku
Oregano
Sól morska
Sos sojowy
2 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżki masła
4 łyżki mleka
Garść migdałów pokrojonych w słupki
Pieprz czarny

Oliwę podgrzać na patelni i wrzucić paprykę pokrojoną w paseczki. Dodać przeciśnięty czosnek i oregano. Chwilkę poddusić. Dodać umyty i osuszony szpinak. Dusić ok. 2 minuty. Serek lazur pokroić w kosteczkę i dodać do warzyw, ogrzewać na niewielkim ogniu i mieszać aż serek rozpuści się. Dodać masło, sos sojowy, pieprz i mleko. 

Spaghetti ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Odcedzić i wrzucić na patelnię do przygotowanego sosu. Dokładnie wymieszać. 

Migdały prażyć chwilkę na suchej patelni aż się zarumienią. Uważać, żeby się nie przypaliły, ponieważ robią się gorzkawe. Moja sugestia jest następująca: lepiej uprażyć od razu trochę więcej migdałów, ponieważ są tak pyszne, że pewnie zjecie połowę tak, jak ja :)

Spaghetti nakładać na talerze. Posypać migdałami i parmezanem, jeśli macie ochotę. 




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz