sobota, 2 marca 2013

Sernik na zimno z owocami i czekoladą

Dziś dzielę się z wami drugim przepisem na rewelacyjny sernik na zimno. Przepis pochodzi od mojej mamy i odkąd go odkryłam, dość często zdarza mi się go robić, ponieważ jest pyszny, szybki i zawsze wychodzi. Oczywiście dekoracja może być dowolna, więc znów pozostawiam ją waszym preferencją, natomiast tym razem po raz pierwszy zrobiłam niniejszy sernik z owocami na dole, a polewą czekoladową u góry. Zresztą od razu przyznam się, że polewa jest również moją wesołą twórczością kulinarną. Zdarza się, że tradycyjne polewy wychodzą mi matowe, a bardzo tego nie lubię. Postanowiłam więc poeksperymentować, a ponieważ wszystkim smakowało, eksperyment uważam za udany :)




Składniki:
60 dag sera mielonego (ja używam sera mielonego z wiaderka firmy Pilos z Lidla)
1 kostka masła
4 jajka
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
2 łyżki żelatyny wołowej

Masło utrzeć z żółtkami i z cukrem oraz cukrem waniliowym. Ser dodawać do masy, nadal mieszając. Żelatynę rozpuścić we wrzącej wodzie (ok. 1/3 szklanki), lekko przestudzić i dodawać po łyżce do masy. Białka ubić z odrobiną soli i dodać do masy serowej, delikatnie wymieszać. 

Spód:
1 duża paczka herbatników
2 łyżki płatków owsianych
ok. 10 orzechów włoskich (mogą być inne)
2/3 kostki masła

ok. 300-400 g mrożonych owoców (mogą być maliny, truskawki lub mieszanka owoców leśnych)

Herbatniki i płatki zmiksować. Masło rozpuścić i dodać do proszku. Całość rozłożyć w tortownicy.
Na przygotowany spód wyłożyć mrożone owoce, a następnie ser. Odstawić do lodówki, aby stężało. 

Polewa:
1 tabliczka mlecznej czekolady
2 łyżki nutelli
1 duża łyżka masła
2 łyżki wody
3-4 łyżki słodkiej śmietanki 

Całość ogrzać na małym ogniu, cały czas mieszając. Pycha!!!
Sernik polać przygotowaną polewą i posypać płatkami migdałów. 





1 komentarz:

  1. Sernik wyprobowałm i juz zjedliśmy... REWELACJA !!!! POLECAM !!!!!

    OdpowiedzUsuń