piątek, 29 marca 2013

Cookies z masłem orzechowym i czekoladą

A oto i niespodzianka, o której wcześniej wspomniałam! Od zawsze bardzo chciałam przygotować cookies z masłem orzechowym domowej roboty - oto i one! Wierzcie mi, zapach, który właśnie roznosi się w moim mieszkaniu jest zniewalający...bardzo chciałam być twarda i poczekać na towarzystwo, żeby nie zjeść ciastka w samotności, ale zdecydowanie nie umiem się powstrzymać, a uwierzcie mi - to się naprawdę rzadko zdarza...





Składniki:
200 g masła
130 g masła orzechowego domowej roboty Masło orzechowe )
100 g cukru trzcinowego
50 g cukru białego
1 jajko
2 żółtka
2 łyżki olejku waniliowego
1 płaska łyżka sody
400 g mąki tortowej
200 g czekoladowych drobinek (wymieszałam czekoladę gorzką i mleczną)

Rozpuść masło, a następnie pozwolić mu ostygnąć. Dodać do masła cukier i masło orzechowe, a następnie utrzeć mikserem. Wciąż miksując, dodawać ekstrakt waniliowy i jajka. Dodać sodę oraz mąkę, delikatnie mieszając łyżką. Następnie wrzucić kawałeczki czekolady. Formować lekko spłaszczone kulki i układać w odstępach na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 15-17 minut w 170 stopniach. Nie piec zbyt długo, aby nadmiernie nie wysuszyć ciastek. 




Smacznego!!!!

Ps. Mąż zrobił mi niespodziankę i wrócił wcześniej z pracy, więc nie musiałam jeść tego ciepłego, świeżego i niezwykle aromatycznego ciasteczka w samotności :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz